OCM - Metoda oczyszczania olejem.

Hej ;)
Dzisiaj opiszę ciekawostkę o której dowiedziałam się na blogu Brunette's Heart. Mianowicie oczyszczanie skóry olejem.
A więc w skrócie:
Metoda ta opiera się na zasadzie "tłuszcz rozpuszcza tłuszcz".
Podstawą naszej mieszanki olei jest olej rycynowy. Im bardziej tłustą ma się twarz tym więcej można go dodać. Do oleju rycynowego dodajemy olej bazowy. Olej bazowy wybieramy według naszego upodobania :) Może to być oliwa z oliwek, z pestek winogron, a nawet oliwka kosmetyczna. Mieszamy je według uznania, może to być mieszanka kilku różnych olei.







Podstawowe proporcje:
-skóra tłusta - 30% oleju rycynowego + 70% oleju bazowego
-skóra normalna - 20% oleju rycynowego + 80% oleju bazowego
-skóra sucha - 10% oleju rycynowego + 90% oleju bazowego


Zalety tej metody:
-oczyszczenie porów
-uwolnienie się od zaskórników i "niespodzianek" wychodzących na twarzy
-polepszenie krążenia
-uregulowanie wytwarzania sebum
-nawilżenie skóry


Czyszczenie:
1. Przygotowaną mieszankę kładziemy na twarz i masujemy ją 2 minuty.
2. Mały ręcznik do twarzy czy jakąś ściereczkę moczymy we wrzątku/ciepłej wodzie i kładziemy na twarz i czekamy, aż wyschnie. Czynność powtarzamy jeszcze 2 razy. Olej powinien całkowicie zejść z twarzy.
3. Wycieramy twarz mokrym ręcznikiem, aby zamknąć pory.
4. Ewentualnie smarujemy twarz kremem, jeśli widzimy taką potrzebę.


Więcej możecie dowiedzieć tutaj:
http://brunettesheart.blogspot.com/2011/11/wszytsko-o-ocm-jak-ta-metode-ulepszyc.html
http://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=437723  (dla bardziej cierpliwych - 35 stron lektury :))


Słyszałyście kiedyś o tej metodzie? Używacie jej?


Ja stwierdziłam, że warto spróbować. Zaczęłam wczoraj, na początek mieszanką oleju rycynowego z oliwą z oliwek. Jeśli ta metoda okaże się na prawdę dobra, wtedy zainwestuję w kilka różnych olei. O tym jakie będą rezultaty przeczytacie za jakiś czas na blogu :)
A więc to tyle.
P.S. Udało mi się w końcu dodać zdjęcia do notki z recenzją eyelinera :)

Udostępnij ten post

11 komentarzy :

  1. Dziękuję:))
    Kurcze nigdy nie słyszałam o tej metodzie:) Może też spróbuję!
    Fajnie jest tu zajrzeć i dowiedzieć się czegoś co sprawi, że skóra powinna być piękniejsza:P
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej, wydaje się być fajne. ;) nigdy o tym nie słyszałam, ale moze warto spróbować..

    OdpowiedzUsuń
  3. oczywiście że obserwujemy ;)
    ja o geografie jako tako się nie martwię, ale urodzone ze mnie humanistka i matematyka nie leży mi w ogóle, tak samo z chemią...
    Nie wiem co za idiota wymyślił w liceum w klasie o profilu dziennikarskim rozszerzoną geografię...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy pomysł, fajne, przydatne porady :)!

    OdpowiedzUsuń
  5. podoba mi się ten pomysł ;d zdaj realcje a sama wypróbuję ;))
    obserwuję ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. własnie nie wiem gdzie ale bym chciała ;)
    obserwuję ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. 14, 90 zł :) Polecam ! Jasne że obserwujemy , widzę że bawisz się w make-up .. bardzo fajnie Ci to wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. radzę Ci szybko iść bo i mnie w mieście poszły jak świeże bułeczki ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Używam metody OCM i jestem zadowolona,
    zapraszam do mojego bloga;

    OdpowiedzUsuń

Not another blog about make-up © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone.