DIY: galaxy t-shirt

Hej ;)
Motyw kosmosu namieszał mi w głowie, jak zresztą u wielu bloggerek. Jednak patrząc na cenę ciuchów z tym motywem można się lekko zrazić. Ale nie ma to jak zrobić coś samemu :)
Kilka tygodnie temu wpadłam na pomysł, żeby zrobić sobie kosmiczną koszulkę. I tutaj wędrują podziękowania do Kasii, bez której albo by mi się nie udało tego zrobić albo znacznie przedłużyło.
Znalazłam jedno zdjęcie wyjaśniające jak to zrobić:




Co jest potrzebne:
-farby do tkanin
-spray do tkanin*
-brokat
-klej do brokatu**
-paleta
-słoik z wodą
-pędzle
-gazety
-no i najważniejsze - koszulka

Jeśli chodzi o farby do tkanin to można je znaleźć w sklepach plastycznych, na allegro.
Dla osób mieszkających w/niedaleko Warszawy:
W Warszawie przy ulicy Szkolnej 5 jest taki niesamowity sklep plastyczny! Jest tam tak cudownie, że aż się nie chce stamtąd wychodzić. Dobrze, że akurat nie miałam przy sobie dużo pieniędzy, bo to by się mogło źle skończyć. Jednak mam zamiar tam niedługo wrócić po kredki i farby :) No i w tym sklepie można kupić farby do tkanin za 4,20zł za 40ml - takie jak będą na zdjęciach.

*Ze względu na to, że spray do tkanin kosztuje ok. 20zł  zaczęłam kombinować jak to zrobić inaczej. Posłużyła mi do tego pryskaczka od jakiegoś płynu do mycia szyb. Dobrze ją umyłam i wyszło w sumie tak, jakbym to robiła sprayem. Ale można było to pominąć i zrobić gąbką.

**Ja akurat użyłam kleju do decoupage'u i się brokat trzyma, ale po praniu pewnie mało go zostanie. Ale jak czytałam o klejach specjalnych do brokatu to tam było napisane, że też się po praniu brokat odkleja.



Mi akurat tata przyniósł koszulkę z pracy. Logo zamalowałam czarną farbą, ale potem odwróciłam i tak na drugą stronę i kosmos jest na lewej stronie.

Najpierw psikamy koszulkę sprayem, najlepiej różowym. Potem cieniutkim pędzelkiem rysujemy białą farbą kropeczki - gwiazdy. Następnie gąbeczką nakładamy różnego koloru farby. Na koniec koszulkę smarujemy klejem do brokatu i sypiemy na niego brokat (potem jest trochę sprzątania). Na opakowaniu farb jest napisane, żeby po 24h przeprasować daną rzecz przez tkaninę lub na lewej stronie, żeby utrwalić farby.
I to by było na tyle, trochę roboty jest, mi się zeszło chyba 3h, ale jakbym się pośpieszyła na pewno wyrobiłabym się dużo wcześniej.



Tak się prezentuje po zabawie. Jeszcze tylko obcięłam gumkę przy szyi i szef na końcu rękawów.

Po podliczeniu nie wychodzi aż tak drogo, a potem jeszcze można wykorzystać farby do jakiś innych niecnych planów. Ja już mam kilka pomysłów :)

Udostępnij ten post

21 komentarzy :

  1. fajna:)

    to prawda..chociaz nie lubie rodzaju ich bizuteri...ale w tych kolczykach sie zakochalam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie podoba mi się ten wzór, ale pomysłowo wykonany.
    Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  3. ta..crop ma to w sobie ze wiekszosc to badziewnie,ale i tak wszyscy kupuja bo maja metke cropa;/

    ja jesli juz tam wchodze to ide na bizuterie i wychodze,bo nigdy nic nie ma:)

    OdpowiedzUsuń
  4. no..a pozatym tam za bluzke zwykla sa masakryczne ceny..a rzeczy sa gorsze niz w normalnych sieciowkach;/
    oczywiscie nie wszystkie,bo niektore sa cudowne:)

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. ale czaad : o mi by tak fajnie nie wyszło :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładnie Ci to wyszło :) Chodzę do szkoły w Tomaszowie Mazowieckim a włosy przefarbowałam na bursztyn . Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. WOW extra! super efekt :)!

    OdpowiedzUsuń
  8. nie martw się, ja też nie zawsze wychodzę z pełną siatką ubrań z lumpa ;) po prostu mam zgubną tendencję do ciągłego chomikowania ;) do tego szkoda, tamtego żal... i tak to wszystko się gromadzi ;)
    ciekawy pomysł na koszulkę, sama myślałam o podobnych spodniach.
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam takie galaktyczne motywy a ten pomysł jest super a efekt na prawdę imponujący! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. świetnie ci to wyszło :P A co kupiłam zobaczysz w następnym poście ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. ja szukam oversizowej tuniki żeby na niej zrobić ;d


    a przy okazji na bluzce wyszedł Ci genialnie! ;o ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. O tak, ja szukam już od wakacji i wziąć nic - a to taka klasyka..
    Tak samo z białą idealną koszulą - jej to można wiekami szukać ;d

    OdpowiedzUsuń
  13. ja tez mam taka nadzieje
    pokoj troche dzisiaj ogarnelam,ale jutro musze go posprzatac na blysk:)

    OdpowiedzUsuń
  14. To wygląda neisamowicie! :) gratuluję pomysłowości! Pozdrawiam i zapraszam do mnie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jej, ta bluzka prezentuje się świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. eej. genialnie Ci to wyszło, chyba muszę też spróbowac ;]]

    obserwujemy ?? ;dd

    xoxo

    OdpowiedzUsuń

Not another blog about make-up © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone.